Urbani izziv Leto 2022, št. 15, december 2022
: 41-59
(33. Sedlarjevo srečanje)
Avtor
Mojca Novak
DRI upravljanje investicij, Družba za razvoj infrastrukture d. o. o., Sektor za prostorsko in tehnično pripravo projektov, Ljubljana
mojca.novak@dri.si
Jože Novak
DRI upravljanje investicij, Družba za razvoj infrastrukture d. o. o., Sektor za prostorsko in tehnično pripravo projektov, Ljubljana
joze.novak@dri.si
Barbara Likar
DRI upravljanje investicij, Družba za razvoj infrastrukture d. o. o., Sektor za prostorsko in tehnično pripravo projektov, Ljubljana
barbara.likar@dri.si
Arabela Križ Galič
DRI upravljanje investicij, Družba za razvoj infrastrukture d. o. o., Sektor za prostorsko in tehnično pripravo projektov, Ljubljana
arabela.kriz@dri.si
Vesna Draksler
DRI upravljanje investicij, Družba za razvoj infrastrukture d. o. o., Sektor za prostorsko in tehnično pripravo projektov, Ljubljana
vesna.draksler@dri.si
Sida Valentinčič
DRI upravljanje investicij, Družba za razvoj infrastrukture d. o. o., Sektor za prostorsko in tehnično pripravo projektov, Ljubljana
sida.valentincic@dri.si
Ana Pezdirc
DRI upravljanje investicij, Družba za razvoj infrastrukture d. o. o., Sektor za prostorsko in tehnično pripravo projektov, Ljubljana
ana.pezdirc@dri.si
Petra Grmek
DRI upravljanje investicij, Družba za razvoj infrastrukture d. o. o., Sektor za prostorsko in tehnično pripravo projektov, Ljubljana
petra.grmek@dri.si
Maruša Prezelj Martinšek
DRI upravljanje investicij, Družba za razvoj infrastrukture d. o. o., Sektor za prostorsko in tehnično pripravo projektov, Ljubljana
marusa.martinsek@dri.si
Urša Papler
DRI upravljanje investicij, Družba za razvoj infrastrukture d. o. o., Sektor za prostorsko in tehnično pripravo projektov, Ljubljana
ursa.papler@dri.si
Naslov članka
Prostorsko umeščanje nadgradnje železniških prog
v prostor – priprava državnih prostorskih načrtov za
nadgradnjo železniških prog nove generacije
Povzetek
V skladu s strateškimi načrti je Republika Slovenija pristopila k posodobitvi železniških prog za dvig konkurenčnosti potniškega in tovornega železniškega prometa s skrajšanjem potovalnih časov glede
na cestni promet in s hkratnim zagotavljanjem prostorsko-okoljskih
prometnih ciljev. K pripravi dokumentacije za nadgradnjo prog za
vzpostavitev želenega stanja omrežja prog se pristopa na različne načine: z direktno pripravo izvedbene dokumentacije za vzdrževanje in
rekonstrukcije prog s strani upravljavca prog ali z nadgradnjo prog po
postopku vzdrževalnih del v javno korist oziroma s pripravo državnih
prostorskih načrtov. V tem prispevku je poudarek na pripravi državnih
prostorskih načrtov za nadgradnjo obstoječih prog z zagotovitvijo
ciljnih karakteristik v obstoječih koridorjih in za gradnjo novih prog
z novimi povezavami ali smermi. Namen prispevka je predstaviti
odseke železniških prog, za katere so v pripravi državni prostorski
načrti, ter izzive, s katerimi se prostorski načrtovalci in vsi sodelujoči
srečujejo v postopkih priprave prostorskih aktov, upoštevajoč dejanske potrebe družbe ter prostorske in okoljske omejitve prostora.
Prispevek izhaja iz izkušenj, upoštevajoč teoretična in zakonska izhodišča, ter poskuša nakazati možnosti za optimizacijo postopkov od
ideje do sprejetja in uveljavitve prostorskih aktov.
Ključne besede
železniška proga, nadgradnja, državni prostorski načrt, prostorsko načrtovanje
Besedilo članka