Urbani izziv Leto 2022, št. 15, december 2022
: 32-40
(33. Sedlarjevo srečanje)
Avtor
Marjeta Benčina
Focus, društvo za sonaraven razvoj, Ljubljana
marjeta@focus.si
Maruša Goluža
ZRC SAZU, Geografski inštitut Antona Melika, Ljubljana, Slovenija
marusa.goluza@zrc-sazu.si
Simon Koblar
Urbanistični inštitut Republike Slovenije, Ljubljana
simon.koblar@uirs.si
Jernej Tiran
ZRC SAZU, Geografski inštitut Antona Melika, Ljubljana, Slovenija
jernej.tiran@zrc-sazu.si
Tomislav Tkalec
Focus, društvo za sonaraven razvoj, Ljubljana
tomi@focus.si
Lidija Živčič
Focus, društvo za sonaraven razvoj, Ljubljana
lidija@focus.si
Polona Demšar Mitrovič
Ministrstvo za infrastrukturo, Ljubljana
Polona.Demsar-Mitrovic@gov.si
Mojca Piry
Ministrstvo za okolje in prostor, Ljubljana
Mojca.Piry@gov.si
Matej Gabrovec
ZRC SAZU, Geografski inštitut Antona Melika, Ljubljana, Slovenija
matej.gabrovec@zrc-sazu.si
Naslov članka
Mobilnostna revščina
Povzetek
Mobilnostna revščina pomeni, da si gospodinjstvo ne more privoščiti
prevoza, potrebnega za zadovoljitev osnovnih socialno-ekonomskih
potreb. V času energetske in podnebne krize se je poglobila, zato
je tudi postala predmet evropskih politik in večjega znanstvenega
zanimanja. Tveganje za mobilnostno revščino se razlikuje glede na
pripadnost različnim socialnim skupinam in glede na lokacijo bivanja.
Obstajajo velike regionalne razlike, ki so povezane z različnimi poselitvenimi vzorci in dostopnostjo prevoznih storitev. Dolgoročno je
mogoče mobilnostno revščino preprečiti ali vsaj omiliti z integracijo
prostorskega in prometnega načrtovanja.
Ključne besede
mobilnostna revščina, ranljive skupine, javni potniški promet, dostopnost
Besedilo članka