Search
en-USsl-SI

Urbani izziv Leto 20, št. 1, junij 2009 : 33-42

(Članki)
UDK: 37.016:711-053.2/.6
doi: 10.5379/urbani-izziv-2009-20-01-003

 

   Članek v PDF formatu

 

Avtor

Tadeja ZUPANČIČ

Univerza v Ljubljani, Fakulteta za arhitekturo, Ljubljana, Slovenija
tadeja.zupancic@fa.uni-lj.si

Tomaž NOVLJAN

Univerza v Ljubljani, Fakulteta za arhitekturo, Ljubljana, Slovenija
tomaz.novljan@fa.uni-lj.si

Matevž JUVANČIČ

Univerza v Ljubljani, Fakulteta za arhitekturo, Ljubljana, Slovenija
matevz.juvancic@fa.uni-lj.si

Špela VEROVŠEK

Univerza v Ljubljani, Fakulteta za arhitekturo, Ljubljana, Slovenija
spela.verovsek@fa.uni-lj.si

Maruška ŠUBIC KOVAČ

Univerza v Ljubljani, Fakulteta za gradbeništvo in geodezijo, Ljubljana, Slovenija
msubic@fgg.uni-lj.si

Andreja ISTENIČ STARČIČ

Univerza v Ljubljani, Fakulteta za gradbeništvo in geodezijo, Ljubljana, Slovenija
andreja.starcic@siol.net

Matija SVETINA

Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta, Oddelek za psihologijo, Ljubljana, Slovenija
m.svetina@ff.uni-lj.si

 

Naslov članka

Konkretizacija pojma trajnostnega prostorskega razvoja za oceno osveščenosti otrok in mladostnikov

 

Povzetek

Prispevek je usmerjen k celovitemu sooblikovanju pogojev za tvorno izobraževanje o učinkovitih, konkretnih prispevkih k trajnostni razvojni usmeritvi, s poudarkom na grajenem okolju oziroma arhitekturi. Opredeljuje vlogo izobraževanja o grajenem okolju oziroroma arhitekturi v konceptu trajnostnega razvoja; določa izhodišča za prilagajanje načinov posredovanja arhitekturnih vsebin ter opredeljuje izobraževalne vsebine in njihove predstavitve glede na razvojne sposobnosti ciljne publike. Predstavlja torej razmislek o opredmetenju pojma trajnostni prostorski razvoj za oceno osveščenosti otrok in mladostnikov o »trajnostnih arhitekturnih« temah ter tudi za ugotavljanje usposobljenosti vzgojiteljev in učiteljev za posredovanje znanja s področja grajenega okolja v povezavi s trajnostnim razvojem. Konkretizacija pomeni izbor in vizualizacijo aktualnih konkretnih pojavov v prostoru za izbrano ciljno publiko – v prispevku so prikazani vzorčni primeri. Prispeva k razvoju »kulturne« dimenzije trajnosti prostorskega razvoja. Prizadevanja vodijo k razvoju vseživljenjskega učenja o arhitekturi ter njenemu vplivu na naš vsakdan in naš jutri.

 

Ključne besede

kulturna trajnost razvoja, arhitektura, grajeno okolje, vseeživljenjsko učenje, otroci in mladostniki

 

Besedilo članka

 

 

 

 

UREDNIŠTVO

Urbanistični inštitut RS
Urbani izziv - uredništvo
Trnovski pristan 2, 1000 Ljubljana

  + 386 (0)1 420 13 10
  urbani.izziv@uirs.si

ISSN

Tiskana izdaja: 0353-6483
Spletna izdaja: 1855-8399
Strokovna izdaja: 2232-481X

 

INDEKS

GOOGLE SCHOLAR
h5-index: 14
h5-median: 20
INDEX COPERNICUS
ICI Journals master list 2022: 121,34
CLARIVATE ANALYTICS
Indeksirano v ESCI

 

SCOPUS ELSEVIER

SCImago Journal & Country Rank

SNIP (2021): 0,79
CiteScoreTracker (2022): 1,8

Copyright 2025 by UIRS
Back To Top