Urbani izziv Leto 27, št. 2, december 2016
                : 41–53
             
                 (Članki)
                 doi: 10.5379/urbani-izziv-2016-27-02-004
             
 
                 
             
              
             Avtor
                Christian M. ROGERSON
                     University of Johannesburg, Faculty of Management, School of Tourism and Hospitality, Republika Južna Afrika 
                     crogerson@uj.ac.za
                Jayne M. ROGERSON
                     University of Johannesburg, Department of Geography, Environmental Management and Energy Studies, Republika Južna Afrika 
                     jayner@uj.ac.za
              
             Naslov članka
             Prostorske razlike v turizmu znotraj mest: primer Johannesburga v Republiki Južna Afrika
              
                 Povzetek
                 Raziskave mest na globalnem jugu se vse bolj osredotočajo na mestni turizem, saj izzivi, povezani z upravljanjem mestnega turizma, zahtevajo boljše razumevanje prostorske zgradbe turizma in turističnih tokov v mestih. V članku so analizirani turistični tokovi v Johannesburgu, najpomembnejšem mestu Republike Južna Afrika. Rezultati kažejo, da različne vrste mestnih turistov uporabljajo različne prostore v mestu. Raziskava Johannesburga razkriva, da so prostori, ki jih uporabljajo prostočasni in poslovni turisti med seboj tesno povezani, tokovi obiskovalcev, ki v mestu obiščejo prijatelje in sorodnike, pa so popolnoma drugačni. Poleg tega tuji turisti uporabljajo tudi drugačne prostore kot domači. Pozornost vzbuja ugotovitev, povezana s predmestjem Soweto, ki velja za ikonično zanimivost in privablja tuje turiste, vendar v njem prevladujejo domači turisti, ki tam obiščejo prijatelje in sorodnike. Prostorski vzorci turističnih tokov v Johannesburgu se močno razlikujejo od tokov na mestnih turističnih destinacijah na globalnem severu, pri čemer pri Johannesburgu najbolj izstopa omejena in oslabljena turistična vloga mestnega središča.
                  
                 Ključne besede
                 mestni turizem, prostorska zgradba, Johannesburg, Republika Južna Afrika