Urbani izziv Leto 26, št. 1, julij 2015
                : 40–55
             
                 (Članki)
                 UDK: 502.131.1:378.016
                 doi: 10.5379/urbani-izziv-2015-26-01-004
             
 
                 
             
              
             Avtor
                Maja TERLEVIĆ
                     Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta, Doktorski študij, Koper, Slovenija 
                     histra.maja@gmail.com
                Andreja ISTENIČ STARČIČ
                     University of Primorska, Faculty of Education, Koper, Slovenia; 
                
Maruška ŠUBIC KOVAČ
                     Univerza v Ljubljani, Fakulteta za gradbeništvo in geodezijo, Ljubljana, Slovenija 
                     maruska.subic-kovac@fgg.uni-lj.si
              
             Naslov članka
             Trajnostni prostorski razvoj v visokošolskem izobraževanju
              
                 Povzetek
                 Trajnostni razvoj ni le velik izziv za celotno družbo, temveč tudi za visokošolske organizacije, ki v zadnjih dveh desetletjih pospešeno vključujejo paradigmo trajnostnega razvoja v svoj izobraževalni proces. Izobraževanje za trajnostni prostorski razvoj vključuje neposredno ali posredno vse vidike trajnostnega razvoja: okoljskega, gospodarskega, družbenega in kulturnega. Prostor je namreč stičišče različnih interesov, ki jih je treba v celotnem procesu urejanja prostora usklajevati, pri tem pa upoštevati trajnostni prostorski razvoj. Obstoječe vrednote o prostoru ne zadoščajo za hitro uveljavitev paradigme trajnostnega prostorskega razvoja. Potrebno je ustrezno izobraževanje posameznikov ter tudi strokovnjakov na celotnem področju urejanja prostora in na vseh ravneh izobraževanja. Zato bo treba preoblikovati visokošolski učni načrt posameznih predmetov z vključitvijo učnih vsebin in metod, ki omogočajo dolgotrajno znanje in celostno razmišljanje, pri tem pa upoštevati pomembnost medpredmetnega povezovanja. V članku je analizirana literatura s področja trajnostnega razvoja v visokošolskem izobraževanju med letoma 2002 in 2013. Teme, obravnavane v analizirani literaturi, vključujejo pojmovanja trajnostnega razvoja študentov in učiteljev, zastopanost trajnostnega razvoja in trajnostnega prostorskega razvoja v visokošolskem izobraževanju in razloge za prepočasno uvajanje teh vsebin v učni načrt. Na podlagi analize obravnavane literature so v sklepu opredeljeni ključni dejavniki, ki lahko pripomorejo k hitrejšemu vključevanju paradigme trajnostnega prostorskega razvoja v visokošolsko izobraževanje.
                  
                 Ključne besede
                 trajnostni razvoj, trajnostni prostorski razvoj, visokošolsko izobraževanje, študenti, učitelji, pojmovanje