Urbani izziv Leto 2022, št. 15, december 2022
: 60-70
(33. Sedlarjevo srečanje)
Avtor
Nejc Geržinič
Delft University of Technology, Delft, Nizozemska
N.Gerzinic@tudelft.nl
Marko Peterlin
IPoP – Inštitut za politike prostora, Ljubljana
marko.peterlin@ipop.si
Blaž Lokar
Za Mesto Po Dveh, Ljubljana
blaz.lokar@gmail.com
Nela Halilović
IPoP – Inštitut za politike prostora, Ljubljana
nela.halilovic@ipop.si
Špela Berlot Veselko
CIPRA Slovenija, Ljubljana
spela.berlot@cipra.org
Naslov članka
Koncept ZMAJ – zmogljive mestne avtobusne linije
za povezan javni promet v Ljubljani
Povzetek
Javni potniški promet (JPP) je privlačen za potnike, ko je učinkovit,
povezan in konkurenčen avtomobilu. Za konkurenčnost javnega prometa je ključnega pomena, da lahko potnik opravi z njim celotno
pot od začetka do cilja, torej z medkrajevnim in mestnim prometom,
ter s čim manj in čim krajšimi prestopi. Napovedana vzpostavitev
Potniškega centra Ljubljana do leta 2025 predstavlja priložnost za kakovosten preskok JPP na ravni države, regije in mesta, a le ob odlični
povezanosti medkrajevnega z mestnim prometom, kar pa zahteva
preoblikovanje trenutnega koncepta mestnega prometa. Na podlagi
infrastrukturnih ter organizacijskih izhodišč je bilo pripravljenih pet
scenarijev reorganizacije linij, ki so bile analizirane na podlagi povprečnega generaliziranega potovalnega časa. To pomeni da različne
elemente poti, kot so čakanje ter prestopi, pretvorimo v ekvivalentni
potovalni čas. Scenariji so bili ocenjeni tudi glede na njihovo zahtevnost z infrastrukturnega ter operativnega vidika. Izkaže se, da je ključni faktor za izbiro najboljšega scenarija delež potnikov, ki potuje med
Potniškim centrom Ljubljana (PCL) in severom Ljubljane. Na podlagi
izbranega scenarija je bil nato oblikovan predlog novega sistema linij.
Ključne besede
javni potniški promet, multimodalnost, Potniški center Ljubljana, prestopna točka, integracija mestnega in medkrajevnega prometa
Besedilo članka